SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1O paradigma do problema absurdo: contexto teórico e carácter heurísticoAs representações de experiências sociais enquanto mediadoras do processo de construção de significações partilhadas índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

GUERREIRO, Marta  e  MATTA, Isabel. Efeitos do tipo de instrução/objectivo na memorização e recordação . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.27-38. ISSN 0870-8231.

The main objective of the present research is to study the effects of the type of instruction/goal on the processes of memory and recall. Two groups of 6 year old children were interviewed. The task consisted in presenting to the children a list of words that they had to memorize. Children were divided in two groups: the experimental group received an instruction that was meaningful, functional and practical, while the control group received an instruction without meaningful purpose. Results revealed significant differences between the two groups. The experimental group memorized more words than the control group. This research suggests the importance of a meaningful purpose to both memory and recall activity.

Palavras-chave : Memory performance; children; goals; instructions; meaningful memory tasks.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons