SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1As sequências textuais argumentativas no gênero "comentário do leitor" da folha de são pauloA configuração do ensino da Gramática nos novos manuais de Português do 9.º ano índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Diacrítica

versão impressa ISSN 0807-8967

Resumo

MARTINS, Anna Júlia Karini  e  FARIAS, Letícia Stander. Research on speech intelligibility and its relevance for teaching english pronunciation. Diacrítica [online]. 2016, vol.30, n.1, pp.67-81. ISSN 0807-8967.

Based on the EFL learners' needs and objectives and on previous studies regarding the theme, this study aims at relating research findings on intelligibility and pronunciation teaching. The data involves free conversations between Brazilian English learners and American listeners, both familiar and not familiar with Brazilian Portuguese, and the analysis of questionnaires answered by the listeners. The results confirm that the listeners' familiarity with the speakers' mother tongue is a relevant variable. Furthermore, it was verified that the exposure to different English accents is a variable which, according to the listeners' perception, facilitates interaction.

Palavras-chave : English; intelligibility; pronunciation; familiarity; teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons