SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Mecanismos não-verbais e paraverbais na construção do ethos em L’étranger de Albert CamusA onomasiologia e seus dicionários: o caso do dicionário onomasiológico de expressões cromáticas da fauna e flora índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Diacrítica

versão impressa ISSN 0807-8967

Resumo

SANTOS, Rita; FREITAS, Maria João  e  VELOSO, João. Consonant clusters in primary school: phonological development and orthographic knowledge. Diacrítica [online]. 2014, vol.28, n.1, pp.407-436. ISSN 0807-8967.

This paper is focused on possible correlations between two of the different types of linguistic knowledge enrolled in an educational context: the implicit phonological knowledge and the orthographic knowledge. We thus describe and discuss oral and written productions of two types of consonantal sequences in European Portuguese produced by monolingual children attending the 1st and 4th grades of two elementary schools in Portugal: branching Onsets (sequence of obstruent+liquid) and consonant clusters referred in the literature as problematic strings (sequences of plosive+plosive, plosive+nasal, plosive+fricative, nasal+nasal, fricative+ plosive).

Palavras-chave : language acquisition; phonological development; orthographic knowledge development; syllabic complexity; European Portuguese.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )