SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1A fronteira entre calão de fora e calão de terra/dentro: um estudo aplicado à linguagem de especialidade da pesca artesanal da comunidade de Baiacu, Vera Cruz, Bahia, sob a óptica da teoria da metáfora conceptualIdentidade em lusofonia: territorialidade e pertença índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Diacrítica

versão impressa ISSN 0807-8967

Resumo

NIKLEVA, Dimitrinka G.. Analysis of errors in the written expression of immigrant pupils in primary education. Diacrítica [online]. 2014, vol.28, n.1, pp.219-241. ISSN 0807-8967.

This study aims to reinforce our knowledge about the usefulness of errors in the teaching of a second language. In order to programme the individual curricular adaptations of immigrant pupils in the subject of Spanish Language, it is necessary to analyse the mistakes these pupils make, the frequency of each type of mistake, and to consider, as far as possible, the interferences of the mother tongue and the characteristics of the interlanguage of each pupil.

Palavras-chave : errors; written expression; immigrants; primary education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )