SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Base de dados de microsatélites das castas (Vitis vinifera L.) utilizadas na produção de vinho em PortugalIdentificação de leveduras de interesse enológico por perfis de restrição do ADNr 26S índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Ciência e Técnica Vitivinícola

versão impressa ISSN 0254-0223

Resumo

DUARTE, Filomena; MADEIRA, Joana  e  BARREIRA, Mª Madalena. Wine purchase and consumption in Portugal - an exploratory analysis of young adults’ motives/attitudes and purchase attributes. Ciência Téc. Vitiv. [online]. 2010, vol.25, n.2, pp.63-73. ISSN 0254-0223.

This study, exploratory in nature, examines how motives/attitudes, purchase and consumption behaviour, as well as extrinsic attributes for wine choice, of Portuguese young adult’s (aged less than 35 years), differ from other age segments. With this aim an online survey was used, resulting in 1160 usable responses. Using factor and cluster analysis, based on motivation/attitudes towards wine consumption, four segments were obtained: “Enthusiast”, “Regular”, “Infrequent” and “Convivial” wine drinkers. Results show that despite some similarities, young adults (more represent in the two last clusters), particularly those under 24 years, show signifi cant differences concerning the analysed factors.

Palavras-chave : wine; consumption motives/attitudes; extrinsic attributes; information sources; market segmentation.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )