SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número224Entre Bismarck e Beveridge: Sociedade Civil e Estado-Providência em Portugal (1960-2011)O indigo da América central: globalização e efeitos socioeconómicos (séculos XVI e XVII) índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Social

versão impressa ISSN 0003-2573

Resumo

QUARESMA, Maria Luísa  e  TORRES, Leonor Lima. Performativity and school distinctions international tendencies and specificities of the Portuguese context. Anál. Social [online]. 2017, n.224, pp.560-582. ISSN 0003-2573.

On the basis of a multidimensional analysis, we discuss in this paper the role of the rituals of distinction of the best students attending public schools. A multiscale methodology allowed us to identify not only the school award practices implemented in some countries that embrace the neoliberal ideology (USA, United Kingdom, France and Chile), but also the distinction mechanisms promoted by Portuguese secondary schools. Results show a global expansion of the distinction’s rituals, despite the different national and local appropriations due to the school specificities and to the environment

Palavras-chave : excellence; distinction; award; public school.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons